515616
Lätt att sova [Elektronisk resurs].
Lätt att sova [Elektronisk resurs].
Av: Gyllensvan, Camilla
Utgivningsår: 2018.
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Mindboozt PublicationsElib [distributör]
ISBN: 978-91-88739-52-0 91-88739-52-X
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Titel från e-ljudbok.
Ljud
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Somna lätt - första hjälpen mot sömnlöshet Att oroa sig påverkar oss utan att det egentligen är något i vår omvärld som hotar oss eller att det finns ett fysisk hot att vara rädd för. Vi kan känna oss spända under dagen och när vi ska sova så släpper inte spänningen. Att oroa sig är en mental aktivitet, det får oss att återkalla minnen och händelser och även det som kan hända i framtiden. Det kan handla om situationer där vi känt oss obekväma, eller känslomässigt utsatta. Det kan göra att vi inte kan somna på kvällen eller ge oss mardrömmar och vi kan helt enkelt inte sova på grund av dem. När vi återger och upplever dessa situationer kan vi hamna i en spiral som inte vill släppa taget. Den psykiska stress detta medför är inte normalt. Den här träningen kommer lära dig att släppa taget om oron och lära dig tekniker för att kunna sova igen. Du har kanske haft svårt att somna under en längre tid och även oroat dig under din vakna tid. Du kommer nu lära dig att slappna av och kunna somna. Du kommer lära dig att avsluta dagen, skapa minnen av en fridfull gårdag och en morgondag att se framemot. Kropp och sinne är ett system och påverkar varandra, så det som sker i ditt sinne kommer även påverka din fysiska kropp. Är dina muskler avslappnade kommer ditt sinne påverkas positivt av det och den här träningen kommer hjälpa dig mot sömnlöshet. Den här ljudinspelningen kan hjälpa dig att somna under de perioder du upplever att du inte kan komma till ro. Många upplever att de ha svårt att slappna av och släppa stress, med hjälp av den här inspelningen så kommer du slappna av för att du ska förbereda dig för en god natts sömn. Du kan lyssna till den här inspelningen vid flera tillfällen ifall du vaknar upp under natten och vid insomnandet. Camilla Gyllensvan är Internationellt certifierad Mental Coach och NLP Trainer. Hon arbetar med att utbilda i Kommunikation och Ledarskap samt håller Internationella NLP Program och utbildningar./Innehållsbeskrivning från Elib.

Andra titlar av samma författare

513458
Av: Gyllensvan, Camilla
513466
Av: Gyllensvan, Camilla
513459
Av: Gyllensvan, Camilla
515474
Av: Gyllensvan, Camilla
515611
Av: Gyllensvan, Camilla
516498
Av: Gyllensvan, Camilla
515614
Av: Gyllensvan, Camilla

Liknande titlar

421850
Av: Eriksson, Anna
423185
Av: Eriksson, Anna
515474
Av: Gyllensvan, Camilla
516982
Av: North, Danielle
476126
Av: Henriksson, Karin
494731
Av: Geyerhofer, Mirijam
513475
Av: Molander, Lina
513748
Av: Lindblom, Helena
513635
Av: Påhlsson, Sophie
349836
Av: Ankarberg, Doris
349840
Av: Randewåg, Marita
348689
Av: Bronsberg, Barbro
340152
Av: Bronsberg, Barbro
341664
Av: Bergstad, Johan
397418
397039
397041

Språk

Taggar

    

   

  • Besöksadress
  • Västra Esplanaden 7
  • 352 31 Växjö
  • Postadress
  • Box 1202
  • 351 12 Växjö
  • Organisationsnummer
  • 212000-0662
  • Bankgiro
  • 5006-0961